De ce ai nevoie de un avatar de client și cum să-l creezi

E important să ai o piață țintă, dar să știi totul despre o persoană din acea piață țintă este de o sută de ori mai important. Atunci când înțelegi mai bine cine este clientul tău ideal, are impact asupra aproape tuturor aspectelor afacerii tale, inclusiv asupra marketingului, vânzărilor, relațiilor cu clienții și dezvoltării produselor.

Aici intervine avatarul de client ideal!

Ce este un avatar al clientului?

Un avatar de client este o descriere detaliată a clientului ideal pe care dorești să-l atragi pentru afacerea ta. Nu este o persoană reală, specifică; este o compoziție de caracteristici ale mai multor persoane reale.

Odată ce ai un avatar de client bine dezvoltat, vei ști cum arată clienții tăi ideali, profesia, hobby-urile, valorile, temerile, frustrările, aspirațiile și, de fapt, vei ști aproape totul despre ei. Apoi, poți folosi aceste date pentru a crea campanii de marketing eficiente și pentru a genera mai multe lead-uri pentru afacerea ta. 

De ce ai nevoie de un avatar de client?

Dacă nu ai creat încă un profil al clientului ideal, iată câteva dintre motivele pentru care ar trebui să începi:

1. E mai ușor de scris mesajele de marketing

Pentru a vinde ceva, trebuie să intrii în conversația pe care clienții tăi o au în mintea lor. Cu un avatar de client, mesajele de marketing sunt mult mai ușor de scris. Acesta îți oferă informațiile necesare pentru a produce conținut care rezonează cu clientul tău ideal, sporind angajamentul acestuia față de afacerea ta.

2. Reduci costurile publicității 

Pe lângă faptul că te ajută să creezi conținut excelent, un avatar al clientului clar definit te ajută să identifici pe ce platformă să faci publicitate și care sunt datele demografice pe care ar trebui să le vizezi. Drept urmare, bugetul de marketing va fi bine cheltuit și poți obține un ROI mai bun pentru reclamele pe care le publici. 

3. Afli ce platformă de socializare să folosești

Un avatar de client îți oferă o înțelegere clară a platformelor de social media unde potențialii tău clienți își petrec timpul. Având în vedere acest lucru, veți ști unde ar trebui să fie activ business-ul tău și ce tip de conținut să creezi pentru a obține rezultatele dorite. 

4. Oferi produse sau servicii de calitate

Cunoscându-ți avatarul clientului ideal, înseamnă că acum poți anticipa dorințele, nevoile, comportamentele și preocupările pieței tale. Poți folosi apoi aceste informații pentru a livra și dezvolta produse sau servicii mai bune pentru clienții tăi. 

Acum că știi care sunt beneficiile dezvoltării unui avatar de client,  este timpul să acționezi!

Cum să creezi un avatar de client?

Dacă ai deja o afacere stabilită, analizează-ți clienții actuali și răspunde la întrebările: 

  • Cine a cheltuit cei mai mulți bani pentru produsele/serviciile mele?
  • Cu cine a fost cel mai ușor de colaborat?
  • Cui a fost cel mai ușor să vând?
  • Cine m-a recomandat altor clienți?

După ce ai notat câteva nume, începe să enumeri trăsăturile lor demografice și psihografice. Trăsăturile demografice sunt sexul, vârsta, statutul familial, locația, profesia, venitul și hobby-urile clienților tăi.. Între timp, trăsăturile psihografice sunt valorile, credințele, aspirațiile, temerile, frustrările, personalitatea și visele lor.

Iată și alte întrebări pe care să ți le adresezi și care te vor ajuta să afli mai multe despre avatarul tău de client:

  • Cine este clientul tău ideal?
  • Ce spune el că își dorește exact?
  • Ce își dorește în secret? (ambiție sau dorință neîmplinită)
  • Ce îl oprește să obțină ceea ce își dorește?
  • Care este cea mai mare problemă a lui (sau cele mai mari probleme ale lor)?
  • Ce l-a frustrat sau îi provoacă durere?
  • Care sunt temerile lui sau ce îl ține treaz noaptea?
  • Ce a încercat înainte și nu a funcționat?
  • Ce nu vrea să se știe despre el?
  • Finalizează aceste propoziții pentru avatarul tău: 

„Dacă aș putea să…”

„Știu că am succes atunci când…”

  • Care sunt lucrurile pe care avatarul tău preferă să cheltuie bani?
  • Din ce grupuri sau asociații face parte avatarul tău?
  • La ce seminarii sau evenimente participă?
  • Ce site-uri web, bloguri, forumuri vizitează/folosește?
  • Ce platforme de socializare utilizează?
  • La ce reviste sau site-uri este abonat?

În continuare, oferă-i avatarului tău o identitate completă, inclusiv un nume, vârsta, profesia și mediul familial. Apoi, găsește o fotografie online care să reprezinte cel mai bine cum arată avatarul tău. Deși un avatar de client nu este o persoană reală, acest pas este important pentru a umaniza profilul și pentru a-ți oferi un chip de care să-ți amintești. Va fi mult mai ușor să scrii pentru acea persoană. 

În cele din urmă, folosind trăsăturile demografice și psihografice pe care le-ai enumerat, descrie-ți avatarul într-o pagină. 

În funcție de specificul afacerii tale, poți avea mai mult de un avatar. Ceea ce contează cel mai mult este să fii specific atunci când îți dezvolți avatarul clientului. Iar cu cât ai mai multe detalii despre el, cu atât mai bine.

Ai nevoie de ajutor în acest proces? Sunt aici să te îndrum!

Add your Comment