9 greșeli pe care antreprenorii le fac când își promovează afacerea pe Social Media

Social Media e un instrument puternic pentru a crește vizibilitatea brandului tău și pentru a atrage mai mulți clienți, dar numai dacă este făcut corect.

Marketingul eficient pe rețelele de socializare este o artă și necesită unele considerații speciale, deoarece e foarte posibil să-ți îndepărtezi potențialii clienți dacă e făcut greșit. Dacă intenționezi să integrezi în planul tău de marketing și promovarea pe social media, e important să ții cont de aceste 7 greșeli:

1. Faci publicitate, dar nu continui la nivelul așteptărilor pe care le-ai creat

E firesc să vrei să atragi cât mai mulți fani, însă, pentru a face asta trebuie să ai un plan de marketing bine pus la punct. Și gândit pe termen lung. Ferește-te să lansezi un site sau o pagină de socializare cu o fanfară uriașă, iar apoi să nu oferi valoare la nivelul așteptărilor pe care le-ai creat.

2. Nu publici conținut de calitate 

Business-ul tău e prezent pe social media cu scopul de a vinde, corect? Corect. Dar potențialii tăi clienți nu petrec timp pe social media ca să fie bombardați de reclame. Așa că nu exagera cu promovarea agresivă a produsului sau serviciului tău.

Asigură-te că le oferi următorilor tăi informații utile și de interes, pentru care să le facă plăcere să-ți citească postările. Altfel, te vor percepe doar ca pe cineva care vrea să le vândă ceva și vei fi ignorat.

3. Nu ai o strategie clară

E important să ai o strategie clară pentru tot ceea pe social media ca să-ți promovezi afacerea. Fără o strategie, s-ar putea să pierzi timp și resurse publicând conținut care nu ajunge în mod eficient la publicul țintă sau nu atinge obiectivele de marketing.

4. Nu te implici pe social media 

Nu e suficient să-ți faci o pagină pe social media și apoi să vorbești despre tine. Trebuie să te implici în conversații relevante din industria ta, să publici conținut de calitate și să-ți determini publicul să-ți distribuie conținutul. Calitatea înaintea cantității! Și foarte important: interacționează cu publicul tău, răspunde la comentariile și întrebările lui. Implică-ți publicul în conținut, astfel încât să simtă că contribuie și că îi sunt apreciate opiniile.

5. Nu-ți  înțelegi publicul

E esențial să înțelegi cine este publicul tău țintă și ce tip de conținut îl captivează. Crearea unui avatar de client complex este soluția pentru a comunica eficient și a fi sigur că publici conținut relevant pentru publicul tău. Scopul e să-ți vinzi serviciile sau produsele, nu? Avatarul de client te ajută să ai claritate despre locul unde îți găsești potențialii clienți, când îi găsești și cum să comunici astfel încât să-i transformi în clienți.

6. Faci spam 

Nu-ți inunda urmăritorii cu valuri de postări și mesaje în care le ceri să cumpere de la tine. Se vor simți agasați și probabil îți vor da unfollow. Conținutul pe care îl publici trebuie să fie valoros pentru ei, util și să le atragă atenția. Dar într-un mod pozitiv, nu agresiv.

7. Eviți feedback-ul negativ 

E inevitabil ca, pe măsură ce brandul tău crește pe social media și adună mulți urmăritori, să apară feedback negativ din partea clienților sau concurenței.

Cel mai rău lucru pe care îl poți face e să-l ignori sau să nu mai fi activ pe social media din cauza asta. Cea mai bună soluție e să răspunzi rapid și cu diplomație la feedback-ul negativ. Și să îl folosești în mod constructiv ca să-ți îmbunătățești serviciile/produsele sau comunicarea.

8. Nu îți personalizezi profilul 

Profilul tău trebuie să vorbească în numele afacerii tale, trebuie să aibă personalitate. Un profil pe care publici conținut haotic, neinteresant și care nu e în acord cu valorile brandului, e o modalitate sigură de a pierde interesul oamenilor. Fii atent și la felul în care arată contul de social media. Trebuie să fie echilibrat vizual și să respecte culorile de brand.

9. Nu măsori rezultatele

E important să urmărești performanța eforturilor tale pe social media pentru a înțelege ce funcționează și ce nu. Fără a-ți măsura rezultatele, nu vei putea lua decizii eficiente cu privire la strategie și s-ar putea să pierzi timp și resurse.

Sper ca aceste informații să-ți fie de folos, iar dacă ai nevoie de ajutor să-ți crești brandul pe social media, programează un discovery call cu mine.

Un discovery call e o întâlnire online de 30 de minute în care ne cunoaștem și aflu cum te pot ajuta să-ți crești vizibilitatea și vânzările pe social media. E foarte important pentru mine să știu că sunt omul de care ai nevoie, în caz contrar, te pot ajuta să găsești pe cineva mai potrivit.

Add your Comment